Garanții
Garanția comercială:
Conditii de acordare a garantiei:
- Toate produsele comercializate de către site-ul nostru beneficiază de garanție timp de 24 luni pentru persoane fizice, 12 luni pentru persoane juridice. Este calculat de la data intrarii in posesie a bunului de catre cumparator.
- Pentru utilizarea produselor de mobilier in scopuri comerciale (baruri, restaurante, cafenele, casino etc), garantia este de 6 (sase) luni.
- Produsele defecte în perioada de garanție vor fi returnate la departamentul tehnic cu documentele de achiziție (factură, certificat de garanție). In unele cazuri in care o componenta a produsului este neconforma sau a cedat in timp, iar clientului ii este mai convenabil si mai usor sa inlocuieasca componenta, putem trimite prin curierat o noua componenta de inlocuirea fara cost aditional.
- In situatia in care unui produs de mobilier i se inlocuiesc doar anumite piese (ex.: o rotita, o stea, un maner, dopuri picioare scaun, rotile scaun, amortizoare de gaz, baze tip stea de sustinere a scaunelor, suport picioare, etc), dar produsul ca atare nu este inlocuit, nu se prelungeste perioada de garantie. Produsul inlocuit sau reparat ce a dus la timp de nefunctionare a bunului, din momentul in care vanzatorul a fost informat, garantia se prelungeste cu timpul pierdut pana la predarea bunului in stare functionala.
Garantia asigura:
A.repararea sau inlocuirea produsului;
B.reducerea corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului, in conditiile legii.
- In cazul in care produsul nu poate fi reparat, el va fi inlocuit cu un alt produs ales de cumparator, cu achitarea diferentelor de pret.In cazul in care cumparatorul nu doreste un alt produs, clientului i se returneaza suma platita pe produs, diminuata proportional cu numarul de luni de utilizare a produsului din cele 24 sau 12 de luni de garantie, in functie de caz. (ex: daca produsul a fost utilizat 6 luni de zile, se returneaza 6/24 = 75% din suma platita initial).
- Garantia este acordata pentru produse ce vor fi folosite in mod obisnuit si in conditii normale, in scopul pentru care au fost fabricate, tinand cont de faptul ca aceste produse se vor uza de-a lungul anilor, in conditii normale de folosire, in limite normale de umiditate relative a aerului,50-70% si temperatura de 10-30 grade Celsius.
- Garantia comerciala acordata de firma noastra pentru subansamblele consumabile este de 12 luni de la data intrarii in posesie.
- Garanția furnizată nu afectează drepturile statutare ale consumatorului prin legislația aplicabilă în vigoare (Legea OUG 140/2021) și nici drepturile consumatorului în raport cu vânzătorul.
Conditii in care nu se acorda garantia comerciala:
Această garanție, indiferent de termenul oferit de producător, nu acoperă următoarele:
- defectele cauzate de manevrarea brutală sau uzură;
- defectele sau stricăciunile cauzate de utilizarea incorectă/necorespunzătoare a produsului, inclusiv de utilizarea contrară instrucțiunilor date de producător;
- garanția comercială încetează să mai fie executorie dacă produsul a fost deschis, modificat sau reparat reparat cu piese neautorizate
- produsele ce nu au fost intretinute corespunzator, precum materiale care necesita intretinere speciala: metal, plastic, materiale sintetice, materiale naturale.
- garanția încetează să mai fie executorie dacă produsul a fost expus la umezeală, la condiții extreme din punct de vedere termic (exemple: inghet, surse de caldura precum calorifere, sobe, radiatoare sau orice alta sursa ce pot duce alterarea materialului) sau al altor factori de mediu, la treceri bruște de la o stare termică sau de mediu la alta, la coroziune, la oxidare, dacă a intrat în contact cu alimente, cu lichide sau cu produse chimice, sau dacă a fost depozitat în condiții neconforme cu cele specificate de producător.
- intervenții executate de către persoane neautorizate.
- uzura normala a produsului
- parti componente incendiate, inundate, deteriorate, furate;
- schimbarea culorii produsului din cauza soarelui sau a unei alte surse de caldura sau apa;
- vopsirea produsului de catre cumparator sau a interventiei cumparatorului asupra mobilierului cu substante suplimentare;
- gaurirea, lipirea pe produs a altor repere sau material, ruperea sau zgarierea ca urmare a lovirii/manipularii defectuoase de catre cumparator;
- defecte aparute ca urmare a umiditatii, curatarii cu produse de curatare neadecvate, conditiilor improprii de utilizare a produselor, altele decatcele pentru care produsul a fost proiectat, testat si fabricat;
- defecte care apar ca urmare a conditiilor improprii de depozitare la cumparator;
Drepturile cumparatorului si raspunderea vanzatorului, procedura aplicare garantie
- Raspunderea vanzatorului este angajata daca lipsa de conformitate a produsului apare intr-un termen de 2 (doi) ani, calculat de la data intrarii in posesie a utilizatorului si daca acesta il informeaza pe vanzator despre aparitia lipsei de conformitate, conform Legii 140/2021
- In cazul aparitiei unor eventuale defecte, cumparatorul va putea formula reclamatie prin email la adresa contact@edepo.ro sau formularul de contact. Aceasta va fi insotita de factura fiscala, certificatul de garantie, va contine o descriere a defectului observat, cu imagini doveditoare si o va transmite prin email sau curierat catre vanzator(adresa punct de lucru Piata 1 Mai nr. 1-2). In cazul constatarii unor defecte ale produsului sau unor lipsuri din colet (a unor componente), cumparatorul trebuie sa anunte imediat lipsa lor, inainte de inceperea montajului si sa pastreze ambalajul, etichetele si continutul coletului in starea in care le-a primit, in vederea verificarii si inlocuirii.
- In cazul lipsei conformitatii, cumparatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau, in subsidiar, inlocuirea acestuia, in fiecare caz, fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
- Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, de cumparator si vanzator. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
- Punctul de lucru al vanzatorului, care se va ocupa de efectuarea eventualelor reparatii, este situata in in Piata 1 Mai nr. 1-2,Cluj Napoca, jud. Cluj. Costul trimiterii produsului pentru care se acorda garantie la unitatea service, cade in sarcina vanzatorului.
- Cumparatorul este de acord cu faptul ca: A.produsele fabricate, din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii,nuantelor de culoare pe diferite suprafete si a particularitatilor aparente pe material;B.produsele din lemn pot prezenta mici imperfectiuni, crapaturi sau noduri in functie de natura lemnului sau pot aparea, in timp, mici crapaturi infunctie de conditiile de temperatura si umiditate in care sunt pastrate produsele si, ca atare, acestea nu sunt considerate defecte de calitate.
- Dupa 14 zile de la receptia marfii cumparatorul nu mai poate invoca deficiente calitative sau cantitative ale produsului (in afara viciilor ascunse, confirmate prin expertiza tehnica de catre un serviciu specializat). Spargerea produselor sau a componentelor fragile (sticla, oglinda),zgarierea produselor, ulterior efectuarii receptiei, sunt riscuri asumate de cumparator.
Reclamația se face prin e-mail la: contact@edepo.ro sau formularul de contact
Înainte de returnarea produselor contactați prin email la contact@edepo.ro sau telefonic la 0759 797 777 sau formularul de contact pentru a confirma adresa de retur.
Constatarea se face în maximum 48 de ore după primirea produsului apoi veți fi anunțat de timpul necesar depanării, înlocuirii parțiale sau totale a produsului.
***Produse Second Hand Grad B - Produsele marcate cu Grad B reprezinta produse folosite la mana a doua, functionale dar cu mici defecte. Exemple: zgarieturi evidente, pixel mort pe ecran.***
Asistenta post vanzare:
Se ofera asistenta post vanzare pentru clientii Edepo Trade prin intermediul contactului telefonic 0759-797-777 sau prin email la adresa contact@edepo.ro sau formularul de contact accesibil din sectiunea Contact
Aceste servicii includ informatii suplimentare legate de produsul achizitionat, asistenta la asamblarea/punerea in functiune a produselor cumparate, asistenta la remedierea unor posibile neconformitati, informatii despre garantie.
Service post-garantie:
Edepo Trade pune la dispozitia clientului service-post garantie. Acest lucru se face contra cost, dar la prețuri speciale pentru clienți. Demersurile sunt asemănătoare cu cele de la garanție.
Legislație
Lege nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor
Lege nr. OUG 140/2021 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora
Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor
Ordonanța nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță. Eventualele reclamații primite din partea clienților persoane juridice, nu vor fi luate în considerare.
Colectarea datelor se va face direct de la dumneavoastră, astfel încât veți avea controlul absolut a datelor pe care le furnizați.